Alle Klachten

Online klachten check

Doe hier de Online klachten check, om een indicatie te krijgen welke diagnose er mogelijk bij uw klacht hoort.

Heupklachten

Heupklachten zijn pijnklachten rondom de heup en kunnen op iedere leeftijd voorkomen. Er zijn verschillende soorten heupklachten zoals Avasculaire necrose, Aangeboren heupontwrichting (heupluxatie), Artrose in de heup (slijtage), Heupfractuur en zo zijn er nog een aantal.

Tennisarm of tenniselleboog

De tennisarm (of tenniselleboog) is de meest voorkomende aandoening van de elleboog. De tennisarm is een term die wordt gebruikt bij pijn aan de buitenkant bij het bot van de elleboog. Het kan zijn dat deze pijn ook uitstraalt naar de hand, onderarm en pols.

Muisarm

Een veelvoorkomende blessure aan zowel de nek-, schouder-, arm- en polsspieren is de muisarm. Een muisarm komt voor bij personen die buitengewoon veel gebruik maken van de laptop of computer. Een muisarm valt onder de groep RSI klachten.

Arm-, nek- en schouderklachten

De armen, nek en schouders staan met elkaar in verbinding via gewrichten, spieren en zenuwen. In het dagelijks leven, tijdens sport en werk worden deze veelvuldig belast. Het gevolg is dat er vaak klachten in dit gebied ontstaan.

Rugklachten

De rug speelt een primaire rol in de beweging van mensen. De wervelkolom – onderverdeeld in een cervicaal, thoracaal, lumbaal en sacraal deel – wordt ondersteund door diverse spieren, ligamenten en kapsels.

Spit

Spit is een acute vorm van aspecifieke lage rugpijn, waarbij er plotseling een hevige pijn en een verkrampt gevoel in de onderrug ontstaat. In medische termen wordt het ook wel acute lumbago of ischias genoemd.

Artrose

Artrose is een aandoening, waarbij het gewrichtskraakbeen in kwaliteit achteruit gaat. Het kan zich in alle gewrichten voordoen, maar komt met name voor in de nek, de onderrug, de knieën, de heupen en de duimbasis.

Frozen shoulder

Letterlijk vertaald betekent een Frozen shoulder: “een bevroren/stijve schouder”. Bij deze aandoening raakt het schoudergewricht in alle bewegingsrichtingen fors beperkt. Naast de bewegingsbeperking van de schouder bestaan er ook pijnklachten.

Pijn op de borst

Instabiliteit van het schoudergewricht houdt in dat de structuren in en rond de schouder niet in staat zijn om de kop van de bovenarm in het midden van de kom te houden tijdens het bewegen. Er bestaan verschillende gradaties in de mate van instabiliteit.

Schouderluxatie

Tijdens de (sub)luxatie van de schouder wordt er een plotselinge hevige pijn ervaren. De pijn wordt ervaren in de schouderkop, soms met uitstralende pijn of tintelingen richting de arm en/of hand.

Schouderinstabiliteit

Tendinitis calcarea

Een peesontsteking, ook wel tendinose of tendinitis genoemd, is een aandoening die valt binnen het subacromiaal pijnsyndroom . Bij een peesontsteking is er sprake van zwelling en irritatie van een pees, vaak gaat dit gepaard met vocht in de slijmbeurs.

Tendinitis

De peesontsteking, ook wel tendinitis of tendinose genoemd, is een aandoening die valt binnen het subacromiaal pijnsyndroom. Bij een peesontsteking is er sprake van zwelling en irritatie van een pees, vaak gaat dit gepaard met vocht in de slijmbeurs.

Peesontsteking

Een peesontsteking, ook wel tendinose of tendinitis genoemd, is een aandoening die valt binnen het subacromiaal pijnsyndroom. Hierbij is er sprake van zwelling en irritatie van een pees, vaak gaat dit gepaard met vocht in de slijmbeurs.

Impingement

Subacromiaal pijn syndroom (SAPS), ook wel impingement genoemd, is een pijnsyndroom van de schouder waarbij de bron van de pijn ligt in een irritatie, ontsteking of beschadiging van weke delen van de schouder, zoals de slijmbeurs en verschillende schouderpezen.

Subacromiaal pijnsyndroom

SAPS

Bursitis

Een slijmbeursontsteking van de schouder, ook wel bursitis genoemd, is een aandoening waarbij de slijmbeurs geïrriteerd of ontstoken raakt. Een slijmbeurs (bursa) bestaat uit 2 dunne vliezen, die op elkaar liggen en zorgt ervoor dat er minder wrijving is tussen verschillende weefsels van de schouder tijdens bewegen.

Slijmbeursontsteking schouder

De slijmbeursontsteking van de schouder, ook wel bursitis genoemd, is een aandoening waarbij de slijmbeurs ontstoken of geïrriteerd raakt. Een slijmbeurs (bursa) bestaat uit 2 dunne vliezen, die op elkaar liggen en zorgt ervoor dat er minder wrijving is tussen verschillende weefsels van de schouder tijdens bewegen.

Gescheurde pees

Een cuff ruptuur is een scheur in een pees van de spieren (rotator cuff) die rondom het schoudergewricht liggen. De pees is de verbinding van de spier met het bot, waardoor bij aanspannen van de spier de arm bewogen kan worden.

Rotator cuff ruptuur

Onze patiënten beoordelen ons met een
9,5
  • “Prettige, professionele en tegelijkertijd laagdrempelige omgang. Ik voel mij serieus genomen en de oorzaak van mijn klachten wordt aangepakt i.p.v. symptoombestrijding. Bij afwezigheid van mijn vaste fysiotherapeut werd ik bij een collega ingepland. Alles ging in overleg.”
  • “Bij eerste consult meteen de juiste aandoening ontdekt waarop behandeling is gestart. Alles is succesvol verlopen. Duidelijke uitleg gekregen. Fysiotherapeute denkt goed mee en geeft veel vertrouwen.”
  • “Ik had schouderklachten door mijn werkzaamheden achter een bureau met een computer. DRY NEEDLE behandelingen waren voor mij een goede oplossing. Inmiddels gestopt met werken dus klachten blijven ook weg.”
  • “Top team, alles is mogelijk, eerlijk over de behandeling, en helpt goed met revalideren, goede tips over hoe je het best terug kan komen in de sport, en ze steken graag de nek voor je uit als het uitkomt op extra intapen voor een wedstrijd of evenement”
  • “Na twee fysiotherapeuten, een osteopaat, een chiropractor en een orthopeed ben ik na de behandelingen bij Fysiotherapeutisch Instituut Alkmaar voor het eerst bijna pijnvrij. Heel tevreden dus!”
  • “Ik ben zeer tevreden over FIA Fysiotherapie Alkmaar! Eindelijk ben ik geholpen door een fysiotherapeut die verder kijkt dan de klachten.”
Bekijk alle beoordelingen