Manuele therapie

Manuele therapie

Manuele therapie richt zich op de verbeterde functionering van de gewrichten en de verbetering van de houding en bewegingen. De manueel therapeut zet specifieke technieken in om de werking van de gewrichten te optimaliseren. Een manueel therapeut is een fysiotherapeut die naast fysiotherapeutische behandelingen ook gedoseerde impulstechnieken gebruikt. Door de gewrichten snel te bewegen – wat een vreemde maar geen pijnlijke ervaring is – voel je na manuele therapie doorgaans direct effect: de pijn neemt af en de bewegingsvrijheid van de gewrichten neemt toe. Onderdeel van de manuele therapie is de advisering over en begeleiding naar een gezonde manier van bewegen. Bij FIA Fysiotherapie krijg je altijd een behandeling op maat!

Manuele therapie tegen pijn in gewrichten

Manuele therapie is uitermate geschikt wanneer je een gewricht slecht kunt bewegen of wanneer je pijn aan gewrichten ervaart. Denk bijvoorbeeld aan hoofd- en nekpijn, gecombineerd met bewegingsbeperking van de wervelkolom. Of hoge rugklachten en duizeligheid bij de beweging van de nek. Ook in geval van nek-, schouder-, kaak- , heup- en lage rugklachten kan manuele therapie uitkomst bieden. De manueel therapeuten van FIA Fysiotherapie brengen tijdens de intake jouw specifieke klacht in kaart om deze gericht te verhelpen.